.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای غیبت نماینده رئیس جمهور در مجلس

اظهارات احمد توکلی مبنی بر معرفی نشدن نمایندگان دولت جهت تشکیل کمیته 6 نفره میان دولت و کمیسیون تلفیق با تکذیب مفتح و میرتاج الدینی مواجه شد، اما توکلی بر سخنان خود و نادرست بودن اظهارات مفتح و میر تاج الدینی تاکید دارد.

به گزارش جهان احمد توکلی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شنبه 10 مهر درخصوص تاخیر در بررسی برنامه پنجم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس و کمیته 6 نفره مجلس و دولت برای رفع ایرادات مد نظر دولت در مصوبات این کمیسیون ، گفت: طبق تصمیم مشترک مجلس و دولت مقرر شد موادی که از نظر دولت در برنامه پنجم گنجانده شده و با امکانات دولت برای اجرا سازگار نیست کتبا به کمیته 6 نفره مشترک دولت و مجلس ارائه شود. پس از آن کمیته 6 نفره موارد را مورد بررسی قرار داده و به کمیسیون تلفیق ارائه دهد تا طبق آئین نامه کمیسیون تلفیق برای مواد مورد تفاهم، تقاضای تجدید رای شود.

وی افزود: اما این اتفاق نیفتاد و نامه ای از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس نوشته نشد همچنین آقای احمدی نژاد سه نفری را که قرار بود برای این کمیته معرفی کند ، تا کنون معرفی نکرده است و این علت تاخیر بررسی برنامه پنجم توسعه در کمیسیون تلفیق است.

وی گفت: از طرف مجلس آقایان باهنر،عبداللهی و ابوترابی فرد رئیس کمیسیون تلفیق و نواب رئیس کمیسیون برای کمیته مشترک انتخاب شده اند.

این اظهارات توکلی با تکذیب محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس مواجه شد.
مفتح در روز یکشنبه 11 مهر در مصاحبه ای با تکذیب این خبر که دولت نماینده ای برای کارگروه ویژه بررسی ابهامات لایحه برنامه پنجم معرفی نکرده است، گفت: دولت نمایندگان خود را معرفی کرده است و عزیزی معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور نیز جزو این سه نماینده دولت است.
وی گفت: کارگروه ویژه بررسی ابهامات لایحه برنامه پنجم با تشکیل جلسات منظم به جمع بندی مشترک میان نمایندگان دولت و مجلس رسیده است و این جمع بندی برای ارائه به کمیسیون تلفیق مجلس آماده شده است.

البته اظهارات توکلی تنها از سوی همکارش در کمیسیون تلفیق تکذیب نشد بلکه محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز سه شنبه 13 مهر در مصاحبه ای که در پایگاه اطلاع رسانی دولت، منتشر شد اعلام کرد: ادعای رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر معرفی نکردن نماینده‌های دولت برای تشکیل کارگروه ویژه بررسی ابهامات لایحه برنامه پنجم کذب محض است و جلسات این کمیسیون به طور منظم تشکیل شده است.
وی افزود: دولت اعضای خود را از چندی پیش به مجلس معرفی کرده و این جلسات با حضور آقای دکتر عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شده است.

اما خبرنگار جهان امروز کسب اطلاع کرد که احمد توکلی بر گفته های خود تاکید دارد و می گوید که اظهارات میرتاج الدینی و مفتح صحت ندارد. همچنین قرار شد تا مفتح در جلسه روز سه شنبه 13 مهر کمیسیون تلفیق مجلس اظهارات خود را اصلاح کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.